13 december Lucia dagen.

Lördag förmiddag : ) & snart redan eftermiddag.
Teodor kom ner & väckte oss idag & Jimmy skyndade sig till sin mamma för & göra en sak *morr*
aah & under tiden han va där & jag grejade med Telma så hittade Teodor alla Juklapparna, ja sjäklart hann han öppna ett men inte så han hann & se vad det var ; ) sen hann jag & ta det ifrån honom. Tur, sen så är de inte läge till innan han får öppna en massa presenter, både onsdag & lördag : ).. Milinda hjärtat ska hjälpa mig med smörgåstårta, mumma! är så jag vill sove tills Teodor fyller nu så jag kan äta mat! haha.. ja mat är gptt, vem tycker inte om mat egentligen?

Jaa Jimmy & Teodor drog iväg till backen & åker massa pulka, vet inte varför jag ska med då Jimmy & Teodor ändå bara åker & Jag får stå där med Telma & titta på, väldigt roligt.. Så då kan vi lika gärna vara hemma istället för & frysa arslet av sig. Men visst skulle jag vilja åka med Teodor, men jag tar med han själv ut sen så Jimmy får vara hemma med Telma! Sen så sover hon ändå nu som vanligt vid denna tiden på dygnet.
Vi skulle kanske till Jimmys bror idag, så vet inte om man hinner vara själv med Teodor!
Jag vill gärna ha tid för honom som Jimmy också har, men de har blivit ngn vana att det är dem två & jag & Telma, tycker inte det är riktigt rättvist. Inte konstigt att han är så pappig när de jämt är dem två.. När jag är med Teodor är ju Telma med så jag kan inte direkt fokusera på bara Teodor utan Telma måste ju också ha uppsikt & bli underhållen precis som Teodor måste bli. Ja inte är de alltid lätt & vara två barnsmamma inte. Men otroligt roligt : ) ångrar inget! Jag skulle gärna vilja ha ett till, men Jimmy vill inte ha några mer så jag säger att jag vill inte heller.. Så kan han vara nöjd sen.. : ) Jag har iofs två snuttar & mysa med redan & snart får jag ett syskonbarn till, kan inte bli bättre. Får snuffa på henne sen! Ja jag tror de blir en till tjej.

Ja ngt Lucia firande blir det inte direkt för oss, vi har ju redan lussat iår : ) skulle ju vara kul & gå ner till kyrkan, men tror inte vi hinner det. Om vi nu skulle till Jimmys bror så att säga. Men jag skulle vilja gå iväg till kyrkogården & tända ljus på svärfars grav, trist att jag inte fick träffa honom & lära känna hans pappa också! Men jag vet ju goda saker om honom som Britt & Jimmy & hans bröder berättat : ) de räcker ändå för mig.

SKa göra mig lite iordning & sen när Telma vaknat ska jag försöka gå en liten promenad, OM jag orkar!
Det ska ju orkas med. Vill gärna sola, men de får nog bli imorgon kväll istället då jag känner mig små seg & trötter idag, tröttheten från dåliga sömnen i förrgår kommer krypandes nu. Typiskt. men jag ska vila lite innan jag gör mig i ordning. : )
Ha en super bra lördagseftermiddag!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Den är underbart bra :D

2008-12-13 @ 12:31:51
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: Emelie

skulle med ditt men vägrade stå och titta på i kylan..ha en bra lucia :)

2008-12-13 @ 16:57:27
URL: http://brunettempan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0