Skolan.

Förra veckan pratade lärarna om att fler & fler slutar skolan, de orkar inte längre, det blir för mkt. Men vet ni vad, NI visste vad ni gedde er in på när ni började skolan , ATT det skulle bli bra mkt tuffare än på guymnasiet.
Så därför när de blir för mkt ger folk upp. Förbannat tråkigt. För livet är tufft.
Ger ni upp allt annat också? visst att det inte är samma sak, men skolan är så jävla viktig. Jag ångrar varje dag att jag inte gick klart skolan, då hade jag sluppit sitta i skolan nu vid snart 25 årsålder & börja om på nytt, jag kommer inte vara klar i skolan förens jag är 27 år ungefär, och det är helt & hållet mitt egna fel. Att jag inte tog mitt ansvar då. Men jag är klok ui efterhand & tar anaveret nu, sådär 8 årförsent eller ngt.
Men ja nu äntligen tar jag tag i detta & får mig en bra utbildning så jag kan bli stolt över mig själv.

Men jag ångrar inte mina barn. Älskar dem över allt & annat.
Dem är jag så tacksam över att jag har, de är bra tufft med barn med, men det är mkt mer goa stunder & roliga stunder när man har barn, det är lite de livet går ut på tycker jag. Barnen.
De viktigaste i livet, barn, vänner & familj !

De utvecklas för varje dag, Telma hon pratar så mkt nu så man bli paff, hon är jätteduktig på uttal.
Teodor han börjar bli stor nu de märks, rättar Telma om hon gör fel & blir lugnare för var dag som går & är så go, pussas & kramas med en & säger älskar dig mamma/pappa. Det är jättemysigt.
Det är riktigt häftigt & se dem utveklas som dem gör. De värmer i hela hjärtat.
Meen jag säger inte att det är en dans på rosor varje dag, här kivas det allt ibland & retas med varandra till max, de kan allt om de vill.

Jag vill komma fram till att ni som än går i skolan, hoppas inte av. Gå klart få jobb, skaffa familj!
Sen kan inte livet bli mer perfect !

Nu ska jag natta Telma lite så hon får sova så hon inte bli allt för grinig senare under eftermiddagen.
Ska plugga lite också, har en del att göra i svenskan så jag vet inte vart jag ska börja, sen är de ens prov på fredag som ska göras. Ja det är lite grann jag har att göra, men tar de mesta när barnen sover. Så, tills dess.. Ha en bra vecka !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0